Specialbutik för KitKat-älskare

Choklad är bland det godaste jag vet. All choklad går ner. Jag öppnar munnen och tuggar med glädje. Jag minns att jag, när jag gick på Sekreterarskolan och utbildningen var förlagd till Brighton på engelska sydkusten, konsumerade ett antal KitKat.

Jag hade också en KitKat-period när jag jobbade på LRF Konsult i Rosengård, Malmö. En och annan ”chokladfinger” åkte ner i magen på väg till bussen. Lite periodare på chokladfronten var jag. Ett tag var det bara KitKat som gällde, ibland körde jag bara med Snickers. Jag skriver i imperfekt för min mage blir ohyggligt sur av choklad och jag mår riktigt illa av det, men fortfarande syndar jag ibland för att det är så gott i munnen – jag tänker att ”ja, men det ju finns Pepcid” …

På väg till New York i mars läste jag SAS kundtidning och där hittade jag ett reportage om just Tokyo. Bland annat berättade man att en specialbutik med KitKat öppnade på varuhuset Seibu i januari 2014.

  • Läs Nestlés information om detta här – Globally, 650 KitKat fingers are consumed every second worldwide and, in Japan, the brand has been the country’s favourite chocolate since 2012.
  • Daily Mail i Storbritannien skriver också om butiken – KitKats are extremely popular in Japan, where they are considered a good luck charm because of their name: in Japanese it sounds like kitto katsu, which translates as ‘you will surely win’. – The brand has more flavours in Japan than anywhere else, even America, and other flavours include Kobe pudding, rum raisin, wine, passion fruit, lemon cheesecake, and brandy and orange. -KitKats were invented by Britain’s Rowntree confectionery company in 1935, but until 1937 were called the Chocolate Crisp.
  • Och en sajt vid namn Kotaku.com har också ett inlägg

Jag ska absolut avlägga en visit i KitKat-butiken i distriktet Ikebukuro.

Kommentera

