Tåget sparas till i morgon

Jag hade en idé om att provåka tåget idag. Jag promenerade till Yoyogiparken och så tänkte jag åka tåget tillbaka därifrån, men det var så nära med mina mått mätt att jag glömde bort det.

Som ni kunde läsa i första inlägget härifrån har jag i alla fall laddat ett Suica-kort med 5.000 japanska yen så att jag inte behöver greja med det i morgon när jag ska hem från stadsrundturen som avslutas vid Tokyo Station. Därifrån går en direktlinje hem, den s k Yamanote Line – en ringlinje runt stan så kommer man på att man åker åt fel håll kan man åka ett varv runt – en sträcka som tar ca en timma.

Gröna linjen på bilden nedan är ringlinjen och jag bor vid den röda pilen.

nyhet_tag_1_140528 nyhet_tag_2_140528 nyhet_tag_3_140528

Kommentera

