Bra grej på bussen igår

Jag är vaken igen. Uret närmar sig halv åtta här borta i ”country of the rising sun” och ni har precis gått och lagt er. Ser ut att vara lite disigt idag också, men det är än så länge mer blått än vitt på himlen. Det är bra det för idag har jag Tokyo Skytree på programmet och då vill jag helst kunna se Tokyo från ovan klart och tydligt. En timmes kö hade det varit när det australiska sällskapet från igår hade varit där. Kön är troligen utomhus så jag får ta med mig min keps för det är varmt – upp till 26 grader står det på väderlekskartan idag.

På tal om att se så fanns det på bussen igår TV-skärmar i taket som visade var bussen befann sig ”just i detta då”. Bussen är den mörka ”klumpen” mitt på skärmen. Lunchen åts vid den högra gröningens nedre högra hörn. Bilder på sevärda hus och annat av värde visades också tillsammans med namnet på det, så det var enkelt att följa med. Tokyo Tower avbildas till vänster om den vänstra gröningen – ett av målen på tisdag.

En ändring i programmet har det blivit efter gårdagens utflykt. På tisdag står det också ”Promenad över Rainbow Bridge”, men den fick jag se mycket av igår och dessutom var det stopp på Odaibas sida med massor av bilder på Frihetsgudinnan så dit behöver jag inte ta mig en gång till. Det som står på söndag funderar jag på att flytta till onsdag i och med det och söndagens program – bortsett från sushimiddagen – kan istället bli Disneyland. Jag är lite intresserad av att hur det ser ut och transportkortet är laddat med mycket pengar förstår jag nu med tanke på att gårdagens resa hem från Tokyo Station bara kostade 200 yen – vill gärna nyttja det och samtidigt se ”allt”.

nyhet_bussen_2_140529

Kommentera

