Hotellentrén gör inte mycket väsen av sig

När jag kollade mitt hotell Shibuya Granbell på Google Map förstod jag inte hur entrén såg ut. Det fick sin förklaring kan jag väl säga när jag kom hit. Kolla bilderna nedan. Dörren är en jättelik svängdörr av trä. Det står PUSH på en liten plakett på vänster sida, men jag uppfattade det som att jag skulle trycka på en knapp och där stod jag och tryckte, men inget hände. Ska man trycka på dörren får man ta i och det händer liksom ingenting om man står där med pekfingret och trycker.

Entrén till Cerulean Tower Tokyu Hotel ser mer inbjudande ut. Det är hotellet dit jag kom med bussen från flygplatsen i onsdags och därifrån jag blir upplockad på utflykterna.

nyhet_hotell_1_140531 nyhet_hotell_2_140531 nyhet_hotell_3_140531 nyhet_hotell_4_140531

Kommentera

