KitKat-butiken var inte som förväntad

Igår var det snitslad bana på det jag skulle göra och på väg hem kom jag fram till att jag skulle kunna ta vägen om KitKat-butiken i Ikebukuro utan mäkk med många tågbyten. Butiken är ingen butik utan en disk i ett hörn av varuhuset Seibu. Varje märke har sitt eget lilla område och KitKat var inte bland de större.

Jag hade förväntat mig minst 20 olika sorter att välja bland, men det fanns tre – en grön som jag tror är med grönt te, en röd som är paprika eller chilipeppar och en med en vit markering där bilden ser ut lite a la cappuccino. Jag köpte två förpackningar av varje. I Japan älskar man att förpacka och det ser ut som om det ligger tre förpackningar med två ”fingrar” i varje i en kartong. Förpackning på förpackning.

nyhet_kitkat_140601

Kommentera

