Lost in Translation & Suntory

I september 2003 kom filmen Lost in Translation med Bill Murray och Scarlett Johansson i huvudrollerna och Sofia Coppola som regissör. Jag kan inte säga att jag minns den i detalj, men jag minns att den var underlig på ett bra och underhållande vis.

A lonely, aging movie star named Bob Harris and a conflicted newlywed, Charlotte, meet in Tokyo. Bob is there to film a Japanese whiskey commercial; Charlotte is accompanying her celebrity-photographer husband. Strangers in a foreign land, the two find escape, distraction and understanding amidst the bright Tokyo lights after a chance meeting in the quiet lull of the hotel bar. They form a bond that is as unlikely as it is heartfelt and meaningful.

Bob Harris gör reklam för den japanska whiskyn Suntory i filmen. Jag ska se den när jag kommer hem igen – nu när jag har något att hänga upp filmen på.

För övrigt är det mindre aktivitet idag än igår. Det är varmt så ända in i bängen, jag har semester och unnade mig därför lite läsning av boken Den senila skalbaggens tröst av Jens Månvinge på förmiddagen innan jag åkte till Tokyo Tower där bilderna nedan är tagna. Kl 17 kommer Mr & Mrs Sakuma för att äta sushi med mig. Nu är det vila som gäller.

Bildspel från Tokyo Tower finns under rubrikerna Tokyo / bilder – dag 5 / Tokyo Tower.

nyhet_lost_1_140601 nyhet_lost_2_140601

Kommentera

