Tokyo Dome och LaQua – arena och nöjesfält

Igår var jag också vid Tokyo Dome och LaQua. I Tokyo Dome arrangeras sportevenemang och konserter. Jag såg på sajten innan jag åkte hemifrån att Rolling Stones var inbokade. LaQua är dels ett badhus, men också en nöjespark. I parken går man in gratis och betalar sedan för de aktiviteter man vill åka. Runt hela området går en berg- och dalbana. Jag råkade först ställa mig i den kön, men så såg jag att de ville att man skulle lämna in alla sina grejer i några skåp och då räknade jag ut att jag måste stå i fel kö för det kan man omöjligt behöva om man bara ska åka ”pariserhjulet” för 900 yen. Så jag ut igen snabb som en vessla. Berg- och dalbana och Super-8:or och annat ruggigt som snurrar runt i hög hastighet och går upp och ner sätter jag mig inte i för något smör i Småland. Hemskt!

De två understa bilderna är från ”pariserhjulet”. Rutorna i båsen var inte av bästa kvalitet och därför kan inte bilderna bli det heller.

På LaQua åt jag också kvällens måltid. Bubba Gump är en amerikansk restaurang med till största delen räkor på menyn. Jag kände att det var läge för västerländsk mat och det var sååå gott! Mycket välkryddat och trevlig inredning och personal också. Det var endast air condition som var i sitt mest dragiga läge och jag fick nästan en släng av mina vita fingrar.

nyhet_dome_1_140601 nyhet_dome_8_140601 nyhet_dome_7_140601 nyhet_dome_6_140601 nyhet_dome_5_140601 nyhet_dome_4_140601 nyhet_dome_3_140601 nyhet_dome_2_140601

Kommentera

